Monday 30 November 2015

When tomorrow starts without me 當沒有我的明天開始時

"WHEN TOMORROW STARTS WITHOUT ME"
-- Author Unknown

When tomorrow starts without me,
And I am not here to see,
If the Sun should rise and see your eyes,
Filled with tears for me.
I wish so much you wouldn't cry,
The way you did today,
While thinking of the many
Things we didn't get to say.

I know how much you love me,
As much as I love you,
And each time you think of me,
I know you'll miss me too.
When tomorrow starts without me,
Don't think we're far apart,
For every time you think of me,
I'm right here in your heart.

"當沒有我的明天開始時"
作者:佚名
譯者:羨魚

當沒有我的明天開始時,
我不會在這裡看到
旭日初升,和您亮晶的眼睛,
為我而涙水縱橫。
我熱切希望您不要哭,
像您今天哭得變成淚人,
當想及我們很多
尚未有時間説的話。

我知道您是多麽的深愛我,
正如我多麽的深愛您;
每次您想著我的時候,
我知道您會同樣的懷念我。
當沒有我的明天開始時,
不要以為我們天人相隔,
因為每次您想念我的時候,
我就正在您心中。

No comments:

Post a Comment